Jälkilämmöt

Härmän Power Truck Show 2019 keräsi jälleen yli 30 000 kävijää. Milcoan kamerassa olivat kiiltävät vanteet näyttävässä kokoonpanossa.

Puunkorjuu Juha Holmin osastolla nähtiin liikkeen uusin, koskenlaskuteemainen yhdistelmä. ”Tämä oli kaikkien yhteinen projekti”, sanoo kuljettaja Lauri Säteri. ”Jussi Säterin maalaama ulkoasu tuli luontevasti Westaksen sahan toimeksiannosta.”

Paikalla oli myös Laurin oma ylpeys, itse laitettu lavettiauto näyttävällä kuormalla.

Kilaforsin uudenkarhea Karlavagnen edusti keveillä Dura-Brighteilla. ”Rakenteita keventämällä tavoitellaan seitsemän tonnin omamassaa”, sanoo myyntiedustaja Jaakko Ervasti. Vaunu lähtee jälleen messujen kautta asiakkaalle. Ingemar Hermansson Ruotsin tehtailta kertoo myynnin Suomeen kasvaneen, kun yhdistelmien kokonaismassoja nostettiin. Alustoja Suomeen on tehty lähes pelkästään viidellä akselilla, mutta sittemmin myös kuutta akselia on kysytty.

Pisimmälle Alcoa-vanteet kantoivat Sergey Petukhovin, joka oli aloittanut matkansa Itä-Siperiasta, peräti 9000 kilometrin päästä. Kalustolta kysytäänkin jatkuvaa kestoa Jakutian tiettömillä teillä.

Kuljetus Auvisen säiliöauto näytti kirkkaalta säästä riippumatta. Hohtavat pyörät tekivät osansa.

Matec-trailerin puuvaunu tehtiin asiakkaan erikoistoivein lumikuorman keventämiseksi: viistetyt lappeet ja pyöreät väliputket pudottavat jäämassat, vaunurunkoa keventävät perinteisesti Alcoat.

Kuljetus J. Kivi

Vakkanostot Oy

A Weckmanin vaunu sai jälleen vahvinta alleen: Dura-Bright® ja Dura-Flange® samassa paketissa.